Sunday, July 25, 2010

Lysekil

Efter en hel vecka hemma började vi bli lite rastlösa vilket resulterade i en liten resa till Lysekil. Leon Wallberg (store Leon) och hans familj har en stuga där och vi passade därför på att göra ett besök hos dom.

På söndagen när vi kom upp var det lite regnigt och mulet men det klarnade upp framåt eftermiddagen. Vi tog en tur in till hamnen i stan för att åka "Citytuffen" som är ett tåg som går genom hela Lysekil. Tyvärr gick inte tåget på söndagar och vi fick ta en liten tur i hamnen och titta på båtar istället.

Hemma vid stugan igen hade jag och Leon springtävling, jagade hans nya flygplan och en massa annat bus. Det är alltid lika roligt att träffa Leon.












Efter att ha busat hela dagen och till långt inpå natten somnade vi gott och dagen därpå bar det av till djurparken, Nordens Ark! Vi hyrde en skrinda så vi alla kunde få plats tillsammans, jag, store Leon och Katja (store Leons lillasyster).


Vi besökte först bondgården och tittade på alla djuren, lekte i höet, gick hinderbana & red på hästarna. Kaninerna tyckte jag bäst om.










Därefter började turen uppför berget. Vi såg massor med djur. Tigrar, järvar, uttrar och en massa andra.


Efter en heldag i djurparken åkte vi hem till stugan för fika och bus. Vi hoppade och busade i gräshögarna som blivit av all gräsklippningen. Deras gräsmatta är nog den största jag sett och jag och store Leon utnyttjade nog HELA ytan! :-)













Efter middagen bar det av hemåt igen. Vi hann knappt av bilfärjan förrän jag somnade, det har varit ett par tuffa dagar men jätteroliga!

Tack Leon, Katja, Joachim & Ann för att vi fick komma till er!

No comments: